سه‌شنبه، اردیبهشت ۰۵، ۱۳۸۵

آیا خانوما هم باید برگه‌ی عدم خلافی بگیرن؟

1- فاطی کماندوی راستین!
فاطمه‌ی آجرلو نماینده‌ی شهر کرج در مجلس شورای اسلامی، رفته میون تظاهر کننده‌های چادری که جمع شدن جلوی مجلس و خواستار برخورد تند مسئولان با بی‌حجاب‌ها شدن و فرموده:
"ما خواستار غنی‌سازی حجاب هستیم!"

فکر کنید اورانیوم غنی‌سازی شده با چادر غنی‌سازی شده ترکیب بشه چه پدری از استکبار جهانی و در رأسش آمریکا در میاره!
گمونم از مشت‌ محکم هم اثرش بیشتره!
اما از اون‌طرف هم یه وقت دیدی البرادعی هوس کرد بیاد ایران و شخصا یا با هیئتی از چادرهای غنی سازی‌شده و شاید هم از زیرساختش (!) بازدید کنه.
شایدم موقتا چادرها رو با سنجاق قفلی روی تن خانوما پلمپ کنه.
بی‌خود نیست شاعر شیرین سخن می‌گه:
فاطی‌فاطی‌فاطی‌فاطی‌فاطی
عدس و کلم ور قاطی!

2- امروز از میدون ونک رد می‌شدم. عجب بگیر بگیر و تذکر بده‌بده‌ ایه!
- آهای خانم حچابتو درست کن!
حالا باز جای شکرش باقیه دیگه نمی‌گن خواهر!

3- از افاضات داداشِم
سر میز شام من و سی‌با داشتیم راجع به این بلوای اخیر حرف می‌زدیم که هر وقت اوضاع سیاسی رژیم خرابه یا تورم اقتصادی می‌ره بالا و می‌خوان حواس مردم پرت شه یند می‌کنن به حجاب مادرمرده‌ی خانوما.
تازگی‌ها هم که قراره خانومای بدحجاب و بی‌حجابو جریمه کنن.داداشم در حالیکه از بحث ما سوءاستفاده می‌کرد و دولپی غذا می‌خورد گفت:
یادتون باشه وقتی می‌ریم خواستگاری برای من، از عروس خانم برگه‌ی عدم خلافی هم بخواهیم!
با کفگیر زدم تو کله‌ش گفتم:دیووونه!!! مگه ماشینه؟!

- خوب چه‌جوری می‌خوان جریمه کنن. لابد دخترا باید نمره‌ پلاک داشته باشن یا کد ملی‌شونو بچسبونن جلو و پشتشون. که پلیس بتونه براشون برگ جریمه بنویسه و بهشون الصاق کنه.
و اگه از گرفتن قبض جریمه خودداری کنن.
بعدا وقتی می‌خوان خلافی بگیرن( مثلا استخدامی ازدواجی چیزی) مبلغش دوبرابر می‌شه.
اما یه چیزی…لابد مهریه‌ی دخترایی که مبلغ خلافیشون کمه بیشتر از پرخلاف‌هاست…
و قیافه‌شو غمگین کرد!
همین حرفارو زد که یک هفته‌ی کامل ظرف‌شستن افتاد به گردنش:))
هر وقت داره ظرف می‌شوره می‌گم دیگه افاضاتی راجع به خانوما نداری؟!!
میگه نه به‌خدا. غلط کردم!
چشمم کور. برگه‌ی خلافی عروس خانومو به جای مدرک آشپزی قاب می‌کنم می‌زنم پذیرایی.

4- چقدر از ضرب‌المثل‌هایی که در طول زندگی‌مون به‌کار می‌بریم مال سعدیه؟

5- دائوتمه‌ بودا:
اگر من آن چيزی که می نويسم نيستم
حرف‌هايم را دور نريزيد
من را دور بريزيد

هیچ نظری موجود نیست: