پنجشنبه، فروردین ۱۶، ۱۳۸۶

کاربرد حوض در تلویزیون جمهوری اسلامی

پنج شنبه، 16 فروردين 1386

هر چی می‌گذره این کارگردان‌ها علاقه‌ی بیشتری پیدا می‌کنن که لوکیشن‌های فیلمشون رو در خونه‌های سنتی و قدیمی و بخصوص حوض‌دار انتخاب کنن.
حالا کاربرد این حوض‌ها چیه؟
1- هر کی تو فیلم از خواب پا می‌شه حوله به دوش میاد تو حیاط و یک‌راست می‌ره سراغ حوض، دست و صورتشو با صابون می‌شوره.مستحبه کَفِشو حتما بریزه تو حوض.
2- تو همین حوض مسواک می‌زنه.
3- یه فین گنده و اخ و تف در حوض.
4- بعد نوبت می‌رسه به وضو. آستین‌های پیرهن(نمی‌دونم کی با پیرهن مردونه می‌خوابه که اینا از رختخواب باهاش بیرون میان) و پاچه‌های شلوارشو بالا می‌زنه. یه چپ گنده‌ی آب روی صورت و همراهش با پف و تف آبو پرتاب می‌کنه تو حوض.
چرک بین انگشتای پا رو با انگشت پاک می‌کنه و با آب حوض دستشو می‌شوره.
دست‌ها که از آرنج آبش ریخته می‌شه تو حوض.. ممکنه صاحب دست و آرنج یک‌هفته باشه حموم نرفته باشه... بدبختی معمولا چند تا ماهی هم تو حوضه.(
5- پسر قهرمان فیلم داره می‌ره دانشگاه می‌بینه کفشش گلیه، عدل میاد لب حوض ته کفششو پاک می‌کنه.
6- دختره می‌خواد بره مدرسه می‌بینه مانتو یا کیفش خاکیه. دستشو به آب می‌زنه و کیف یا مانتوشو می‌تکونه تو حوض.
7- گوسفند می‌خوان قربونی کنن. کله‌شو فرو می‌کنن تو همین حوض بیچاره.(البته تو ضلعی که به سمت قبله‌ست)
8- یارو قتل می‌کنه می‌دوه تو خونه یکراست می‌ره پای حوض. دست‌هاش و چاقوی دسته سفید یا سیاه زنجونی خونی‌شو تو همین حوض می‌شوره و گاهی پیرهن خونی‌ش هم به هکذا.
9- موقع شوخی کنار حوض حتما باید یکی از قهرمان‌های فیلم باید بیفته تو حوض.
10- خواستگار می‌خواد بیاد تو خونه. پدر با یه بغل موز و هندونه و پرتقال و کاهو و سیب و هلو و گلابی و زردآلو و گیلاس و آلبالو(باهم هم‌فصل نیستن؟) و انگور و خربزه‌ی مشهد و انار ساوه و... میاد خونه و با کمک اهالی منزل همه رو یکراست تو همین حوض خالی می‌کنن. و بدون استفاده از مایع ضد عفونی‌کننده بعد از چند دقیقه درش میارن و دختر و زن خونه با گوشه‌ی چادر که همین چند دقیقه قبل توش کلی اشک ریختن و فین نمودن برقشون می‌ندازن. آب حوضی که توش خون بوده، چرک پا بوده. آب دهن ببعی بوده. اخ و تف بوده، گل و خاک شلوار و کیف توش تکونده شده،‌ کلی ظرف توش شستن. سبزی شستن، سر و صورت شستن، کنارش ریش تراشیدن و...
(اون‌وقت انتظار دارن خواستگار بدبخت با خوردن این میوه‌های زیبا ولی آلوده دخترشونو بپسنده:) )
11- بازم حوض کاربرد داره....


نظرها