یکشنبه، خرداد ۲۶، ۱۳۹۲

زیتون قبل از انتخابات ریاست جمهوری 92


تو فیس‌بوک نوشتم:
1- من تا الان تو خیابونای کرج بودم. به جرأت می‌تونم بگم که از ساعت 8 شب به بعد سیل جمعیت به سمت پایگاه‌های رأی‌گیری چند برابر شد.
اینقدر با مردم حرف زدم که به کی‌می‌خواهید رأی بدید که بالاخره یکی از مسئولین اومد بهم تذکر داد که همه بازرسین شما رو نشون می‌دن که از مردم زیاد سوال می‌کنید. گفتم من که زورشون نمی‌کنم جواب بدن و فقط خواستم ببینم مثل چهار سال پیش نشه که از هر 100 نفر 99 نفر به موسوی رأی دادن و احمدی‌نژاد از تو صندوقا بیرون اومد… الانم شما شاهد باشید(بلند گفتم همه بشنون) من از 100 نفر سوال کردم 95 نفر به روحانی می‌خواستن رأی بدن. حالا ببینیم کی در میاد.
از چند نفر سوال کردم چرا این‌موقع شب اومدید. بیشتریا گفتن که ما اصلا نمی‌خواستیم رأی بدیم اینقدر پسرمون/دخترمون اصرار کرد که بلند شدیم اومدیم. خیلی جوون رأی اولی و رأی دومی تو صف بود… همه پر امید و با لبی خندان.
امیدوارم ناامید نشن….
چند عکس‌ از صف رأی‌دهنده‌ها در مسجد گوهردشت
2- این میون فقط دو تا دخترو دیدم که می‌خواستن به جلیلی رأی بدن، آرایش خیلی خیلی غلیظ و رنگارنگی داشتن. لنزهای سبز به چشماشون زده بودن …موهای یکیشون شرابی و یکیشون زرد بود و شالشون اصلا میون موها معلوم نبود. مانتوهاشون هم هفت‌رنگ و تنگ… با تعجب گفتم مگه نشنیدید که جلیلی می‌گه زن برای آشپزخونه و مسجد و مدرسه خوبه فقط. یکیشون گفت آره من شنیدم اما قیافه‌ش خیلی «مَموشه». اون‌یکی گفت آره خیلی «نازه»
من :|
خانم چادری پشت سری :O
پسری که رد می‌شد :) )))))
3- ما اهل «کوفته» نیستیم، «خورش» تنها بماند :)
4-می‌ترسم رأی‌های صندوق 110 رهبری رو بشمرن و بعد ضرب‌در 60 هزار(تعداد کل صندوق‌ها) بکنن و به عنوان آرای نهایی اعلام کنن.
5- بچه‌ها متشکریم!
6- در بیت رهبری سه روز عزای عمومی اعلام شد…
رهبر جام زهر را نوشید و حالا دارن شستشوی معده‌ش می‌دن…
7- درسته که اصلا دوست نداشتم جلیلی رأی بیاره، اما خدائیش اصلا دلم نمی‌خواست رابطه‌ش با کاترین اشتون هم به هم بخوره:(
ببینیم می‌تونیم کاری در این رابطه بکنیم؟
رأی ما یک نه بزرگ به دیکتاتوری،‌ نظامی‌گری، جنگ با دنیا و همه چیزهای بد بود.
روحانی قدرش را بدونه…
تا حالا روحانی حدود 45٪ ، قالیباف 17٪، جلیلی14، محسن رضایی 11 ،‌ولایتی و غرضی هم نگم بهتره تا شأنشون حفظ بشه:)
8- اوه… حالا از فردا بدبختی داریم با حسن روحانی
که بابا جان جَو نگیردت، ما این رأی رو ندادیم که هر کاری دلت خواست بکنی، ما خیلی درخواست‌ها داریم، خیلی چیزا نباید بشَد ، خیلی کارا هم باید بِشَد…
9- چشمتون رو بگیره، باز این غرضی اومد دو کلمه انداخت رو زبون شما آقایون که هی بگید همه‌کَس‌کُش…
به زودی این کلمه وارد فرهنگ لغات فارسی می‌شه.
10- درسته ما سرمون گرم انتخابات رئیس‌جمهوری بود و اینکه تقلب نشه و…
اما حواسمون بود چقدر برای انتخابات شورای شهر تقلب شد!!! تادلت بخواد!!!
از دم در می‌رفتی تو پلیس انتظامات یواشکی (طی یه عملیات چریکی)یه کارت بهت می‌داد می‌گفت به این رأی بدی ها، عکاس صدا و سیما یه اسم می‌داد می‌گفت لطفا به این رأی بده، خانم بازرس میومد دم گوشت می‌گفت به این آقای … فامیل من رأی بدی ها، تعداد زیاده تو لیستت جا می‌شه.
حتی اونایی که مسئول رأی‌گیری بودن می‌گفتن اینم بنویسی ها. جالبه که به زور مُهر انتخابات شورا رو هم می‌زدن که مجبور شی رأی بدی و یکی یکی میومدن چک می‌کردن ببینن واقعا داری به کاندیدای مورد نظرشون رأی می‌دی یا نه. هیچکس هم به این تقلبات گسترده اهمیت نمی‌داد که نمی‌داد…

۱ نظر:

ناشناس گفت...

خیلی زیتونی..