سه‌شنبه، تیر ۲۸، ۱۳۸۴

گرما...شارلاتانیسم در وبلاگستان

1- به تاریکی نگاه می‌کنی
از وحشت می‌لرزی
و مرا در کنار خود
از یاد
می‌بری...
(شاملو)

2- تا حالا هوای به این گرمی رو تجربه نکرده بودم. بخصوص مجبور باشی هر روز بری میدون ونک. وای... تهران عین جهنمه این روزا... سر ظهر خیلی‌ها رو دیدم حالشون بد شده و رو صورتشون آب می‌ریزن.
جلو آب‌طالبی‌فروشی بالاتر از میدون صف بود و مردم برای یه لیوان نوشیدنی له‌له می‌زدن.
جایی که من زندگی می‌کنم البته خیلی بهتره. ولی شاید برای اولین بار باشه که شبا کولرو خاموش نمی‌کنم.

3- آب در بعضی نقاط کرج قطعه. نمی‌دونم روی چه‌حسابی دارن آب کرج رو کامل به سمت تهران کانال‌می‌کشن. بعضی جاها دوروزه آب ندارن. دو روزه نمی‌تونن کولر روشن کنن. دو روزه نمی‌تونن دوش بگیرن. تو این گرما می‌دونین یعنی چی؟

4- یکی بهم گفت می‌دونی قراره آب تهران برای دو روز قطع شه؟
گفتم: تهران؟ امکان نداره. مردم اعتراض می‌کنن.
گفت: نه بابا تازه خوششون هم میاد.
گفتم: چطور؟
گفت:‌چون قراره احمدی‌نژاد رو ببرن حمام:)
طفلکی، چه حرفا واسش درمیارن.

5- بابام رفته بوده سلمونی. تو سلمونی هم معمولا آدما باهم آشنان. مشتری‌های ثابت.
یه آقایی وارد می‌شه و به شوخی می‌گه موهامو مدل احمدی‌نژادی درست کن. سلمونی هم نه می‌ذاره و نه برمی‌داره، در سالن رو قفل می‌کنه و به موهای طرف یه کیلو روغن می‌زنه و عین اون شونه می‌کنه. همه غش کرده بودن از خنده.
بیچاره احمدی‌نژاد...

6- با برادرم رفته بودیم "پاتن‌جامه" یه کاپشن نازک سفید نشون دادم گفتم این چند؟
گفت: کاپشنای مدل احمدی‌نژادی رو می‌گین؟
من و برادرم: هر هر هر :)))

7- فمینیست‌گای: بوی دیکتاتوری در فضای وبلاگستان... افراط و تفریط.

8- شارلاتانیسم در وبلاگستان:
کسی که با گفتن نیمی‌از حقیقت و پوشاندن و یا برعکس جلوه دادن نیمی‌دیگر از ملت تقاضای داوری و کمک(مادی و معنوی) می‌کند شارلاتان است.
و کسی که با علم به این‌که می‌داند فقط نصف حقیقت پیش اوست داوری و قضاوت می‌کند، احمق(نادان) است.
و وقتی بر این داوری‌اش پای می‌فشرد و جیغ و داد راه می‌اندازد مطمئن باشید او هم از نوع اولی‌ست و حتما این وسط منافعی برایش به دنبال دارد.

9- گنجی رو بردن بیمارستان... گفتن برای عمل مینسک پا... می‌دونم خیلی می‌ترسن از اینکه بمیره. اما باز راضی نشده اعتصاب غذاشو بشکنه.
مصاحبه با خانمش رو شنیدم. گفت امشب باز قراره بره بیمارستان وامیدوار بود بهش ملاقات بدن. عجب کشوری! برای ملاقات‌ آدم از همسر بیمارش هم باید اجازه بدن؟


10- همبستگی با مردم مهاباد... لینک از شفق

11- روز‌نوشت‌های بابی‌ساندز مبارز ایرلندی که بطور مخفيانه و طی ۱۷ روز اول اعتصاب غذا نوشته. به زبان انگلیسی ساده و روان... لینک از کوردو

12- اخبار کردستان به زبان فارسی. لینک از سیامند

13- شعری از سیاوش کسرایی برای بابی‌ساندز... با تشکر از زیستن عزیز .

شهادت شمع به شاعر و کارگر مبارز ايرلندی بابی ساندز
قطره
قطره
مُردن
و شب جمع را به سحر آوردن
روشنانه زیستن
خاموشانه مردن
مُردن
با لبخند
و پايان بخشيدن
به دو ترديدی تاريخی :
بودن
يا
نبودن


14- بنا به توصیه‌ی ولگرد، زیستن و خیلی از دوستان عزیز دیگرم که دوست‌ندارن در فضایی که توسط عده‌ای معدود بیمار(و البته بیکار) اشغال شده کامنت بنویسن فعلا نظرخواهی تعطیله. معذرت از تموم کسایی که نظرشون همیشه چون چراغی فراراهم بوده.
نگران نباشید. این عده به زودی به پاتوق اصلی خودشون که 24 ساعته بازه برمی‌گردن:)

۱۵- کيهان:)

۱۶- لیلا صبور: كسي به فكر گل ها نيست ... كسي به فكر ماهي ها نيست

۱۷- بوی بارون: من ازین ناراحت شدم که ما درگیر یه دعوای خانوادگی شدیم نه بحث حقوقی...دنیای مجازی..

۱۸- اين جوک هم‌اينک به دستم رسيد. با عرض معذرت از دکي‌.
ahmadi nejad farghe vasat mizane, migan chera fargh vasat zadi? mige shepeshhaye nar in var made-ha ounvar

19- يه عکس هم ازش به دستم رسيده که راستش از ديدنش خوشم نيومد. دوست ندارم آدما رو مسخره کنم.
شايد مردم با اين کارا میخوان نارضایتی‌شون رو از رئیس‌جمهور جدید نشون بدن. رئیس‌جمهوری که هیچکی نفهمید چطور رئیس‌جمهور شد.

۲۰- یک جوک سکسی بچه‌گونه...:)

هیچ نظری موجود نیست: