جمعه، خرداد ۱۳، ۱۳۸۴

- هرگز کسی این‌گونه فجیع به کشتن خود برنخاست
که من به زندگی نشستم!...
(شاملو)

2- از واقعیت نمی‌شه فرار کرد. واقعیت هم اینه که از دیروز مردم همیشه‌درصحنه‌ی تهرانی و کرجی در صفوف بسیار در هم فشرده عازم مراسم سالگرد ارتحال اسمشو‌مبرِ کبیر هستن.
منتها به جای مسیر بهشت‌زهرا همه راه جاده‌چالوس رو در پیش گرفتن. فکر کنم مراسمی که در شمال قراره برگزار بشه باشکوه‌تره.
دیروز از عصر از کیلومتر 15 جاده‌ی تهران کرج، چه اتوبان و چه جاده مخصوص ترافیک سنگین شروع ‌شد و به گفته راویان اخبار و طوطیان شکر‌شکن راهنمایی و رانندگی این ترافیک سنگین تا سنگ‌های هفت‌خواهرون جاده‌چالوس ادامه داشت. به طوری‌که مجبور شدن راه جاده چالوس رو به سمت شمال یک‌طرفه کنن. و مینی‌بوس‌هایی که از بسیج اقصی نقاط شمال برای مراسم بهشت‌زهرا میومدن همه تو راه موندن:)
گوشه‌ای از مراسم عزاداری مردم همیشه در صحنه در جاده چالوس:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



3- این روزا اسمشو‌مبردوم مرتب میاد تو تلویزیون و مردم رو تشویق به رأی دادن می‌کنه. طفلک خبر نداره هر وقت دهن باز می‌کنه و حرف از انتخابات می‌زنه، آمار رأی‌دهندگان به طرز فجیعی کاهش پیدا می‌کنه:) نمی‌شه یه‌مدت حرف نزنه؟ به‌خدا من صلاحتونو می‌خوام:)

4- دیروز رفتم یکی از دفترچه‌پس‌انداز قرض‌الحسنه‌مو ببندم. آخه به خاطر جایزه سالهاست مامانم برای هرکدوممون چند جا حساب باز کرده، اما دریغ از یه جایزه. ارزش پولمونم که کاملا از بین رفته.
خیلی قبلنا با 500 تومن می‌شده تو قرعه‌کشی شرکت کرد، بعد شد 2000 تومن و بعد 5000 تومن و حالا اعلام کردن حداقل ده‌هزار تومن باید تو حساب باشه تا تو قرعه‌کشی شرکت داده بشه. گفتم ببندم بهتره. آقاهه تا داد به کامپیوتر دیدم اسم من به عنوان برنده‌ی خوشبخت ثبت شده:). فکر کن برای مدت 20 سال تو 10تا بانک حساب داشته باشی و یه دفعه بزنه و نه یه تومن، نه دو تومن، نه سه‌تومن. پنج هزاااااااااار تومن برنده بشی:) ترو خدا با ای‌میل پول قرضی نخواهید که عمرا بدم:) سال‌هاست منتظر این لحظه‌م.

5- پاک‌بان‌ها بیشتر از سه‌ماهه که حقوق نگرفتن
تو مسیر همیشگی دیدم پاکبان میانسال محله(قبلا می‌گفتن سپور و قبل‌ترها می‌گفتن آشغالی) نشسته رو یه پله و با غم و غصه‌ی زیادی با خودش حرف می‌زنه و به شخص نامعلومی فحش می‌ده. چشم‌ها و صورتش قرمز بود. این پاکبان ما با اینکه ظاهر خیلی خشنی داره اما خیلی وظیفه‌شناس و تمیزه وقانعه. هیچ‌وقت ندیدم از کسی پولی طلب کنه یا از کارش بزنه.
اولش رد شدم. ولی هر قدمی که می‌رفتم به خودم می‌گفتم خوب چی می‌شد یه حالی ازش می‌پرسیدی؟ نکنه مشکلی داره؟
بعد می‌گفتم: نه بابا، یهو ممکنه سرم داد بزنه بگه به تو چه؟ تا با خودم کلنجار برم چند کوچه رد شده بودم. اما بالاخره تصمیمم رو گرفتم. فحش هم داد، داد. اگه نپرسم تا عصر وجدانم ناراحته.
برگشتم و محتاطانه پرسیدم: پدر جان، چیزی شده؟
بدون اینکه به من نگاه کنه با غصه سری تکون داد و با لهجه‌ی آذریش گفت: کاری از دست تو بر نمیاد.
دیدم اوضاع زیاد هم بد نیست. نشستم رو پله‌ کمی اون‌ورتر. یه نگاهی بهم کرد و دید از رو نرفتم.
بعد از چند لحظه آه کشیدن گفت از ماه اسفند تا حالا حقوقمونو ندادن. نه عیدی نه پاداش. از عید به این‌ور گوشت نخریدم ببرم خونه. زنم دیگه طاقتش تموم شد و گفت تا حقوق نگرفتی نیا خونه.
گفتم حقوقتون رو باید شهرداری بده؟ گفت نه خیلی وقته کارای نظافتی رو دادن به پیمانکار.
پیمانکار هم مرتب مارو سر می‌دوونه.
گفتم: نرفتی اعتراض؟ گفت چرا . چند بار رفتم اما تهدیدم کردن اگه برم بیرونم می‌کنن. منتظر بهانه‌ن که جام یکی دیگه رو بذارن.
پرسیدم این مشکل تو تنهاست؟ گفت نه، پاک‌بان‌های بیشتر مناطق کرج از اسفند تا حالا حقوق نگرفتن.
وحشتناکه. حتی به حقوق‌های کم اینا هم رحم نمی‌کنن.
کاش می‌شد آگاهشون کرد، برای خودشون تشکلی راه می‌نداختن و دسته‌جمعی کاری می‌کردن.

6-دیشب تو ماهواره آگهی در مورد یک سرباز اسرائیلی گم شده در جنوب لبنان پخش کردن که هر کی خبری ازش بده 10 میلیون دلار جایزه داره. یه سایت هم براش زدن: 10 میلیون دات کام.

7- چند روز پیش تصویب شد: 10 میلیون دلار بودجه برای بازسازی خونه‌ی امام در قم. اولا نمی‌دونم از کی تاحالا پول رسمی ایران دلار شده؟ دوما خود خونه که می‌گن بسیار ساده و فقیرانه‌ست. این 10 میلیون دلارو می‌خوان خرج چیش بکنن؟

8- فرود فولادوند دیروز رهنمود می‌داد که برای مبارزه با رژیم اسلامی ( با عرض معذرت فراوان) هر جا توی کوه و کمر دیدین نوشته یازهرا و یا امام و... روش جیش کنید.
بعد می‌گفت برید در مسیر راهپیمایی سالگرد ارتحال هر جا عکس اسمشونبر رو دیدید روش اَه‌اَه کنید تا قهوه‌ای بشه.
این مرد کت‌شلوار کراواتی چه‌جوری روش می‌شه این حرفا رو بزنه؟ این چه‌جور راه مبارزه‌ست؟ خوب حالا گیریم که این روش جواب داد و انقلاب شد(انقلاب جیشی و پی‌پی‌یی) چه‌جوری می‌خوان کشورو اداره کنن؟:)

9- تلویزیون رنگارنگ از اونم خنده‌دارتره.
دیشب مردی زنگ زده بود به داور و طرز جفت‌گیری و جوجه گذاشتن کفترها رو می‌پرسید. داور هم با علاقه و اشتیاق راه غذا دادن با ارزن و... بهش یاد می‌داد. جالب این بود که پشت تلفن از دوست مشترکشون که قهرمان کفتربازی تهرانه حرف می‌زدن و کیف می‌کردن.
مردی به داور زنگ زد و گفت هر وقت رفتین تهران برای منم یه کیلو تخمه بخرید وبفرستید. هر چی داور می‌گفت تو آمریکا که بهترین نوع تخمه‌ها وجود داره مرده زیر بار نمی‌رفت و می‌گفت هیچی تخمه‌های ایران نمی‌شن.
تلفن بعدی مرد لات دیگه‌ای بود که به داور گفت تو چقدر ساده‌ای! منظور تلفن‌کننده قبلی این‌بوده که انقلابی که شما می‌خواهید بکنید تخمیه!
داور گفت: ا... من نفهمیده بودم!
دختری زنگ زد و اولش حرفایی زد که داور فکر کرد طرفدار اونه ولی بعدا یهو گفت شما به چه‌حق کاریکاتور فولادوندو با اون وضع مسخره می‌برید رو ایر. و بعد شروع کرد به فحش دادن به داور" عوضی‌ِ احمق" و از اینجور حرفا.
زنی بعد از دختره زنگ زد و گفت این دختره ی عقده‌ای غلط‌کرده به شما فحش داده. چرا تلفنشو قطع نکردید؟
داور گفت: من فحش‌های رکیک رو فحش می‌دونم تا بیام متوجه بشم اینا چی گفتن حرفشونو زدن و رفتن. بعد باهم شروع کردن به درددل.

اینا می‌خوان بعدا بیان حکومتو در دست بگیرن؟:))))))))

10- تبلیغات کاندیداهای ریاست‌جمهوری در تلویزیون شروع شده. هر کی میاد حرف می‌زنه تو دلم می‌گم صدرحمت به خاتمی. هیچکدومشون نمی‌تونن چند جمله‌ی درست‌حسابی بگن. خاتمی واقعا سخن‌ور خوبی بود.

11- ف.م. سخن عزیز مطلبی نوشتن خطاب به دکتر معین در مورد محذوفان(حذف‌شده‌ها)...
از سایت‌های فیلتر شده هم گفتن: سایت گویا و سایت دوات و وبلاگ زیتون.
خوشحال شدم بالاخره یکی هم به یاد من بیچاره افتاد که ماه‌هاست فیلترم و توی این چندروز تعداد شبکه‌هایی که فیلترم کردن بیشتر شدن.

12- صبحار زیتون....


۱۳- اگه هنوز نخوندید٬ مصاحبه‌ی آقا اسد با منصورنصیری عکاس خوب فتوبلاگ رو از دستش ندین.
از قسمت حاشیه‌ی وبلاگ بیلی و من که در مورد انتخاباته غافل نشید.


۱۴- بحث خیانت در نظرخواهی قبل هنوز ادامه داره. متاسفانه من اول مطلب جدیدمو می‌فرستم بعد می‌رم سراغ بقیه‌ی کامنت‌هایی که از روز قبل نخوندم. چون دوست‌دارم آفلاین و قبل از وارد شدن به اینترنت مطلبمو تایپ کنم. تا نوشته‌های دیگه تاثیری رو نوشته‌هام نذاره:)

۱۵- چیستان شبحی... با جایزه‌هایی مدل جایزه‌های بانک‌های جمهوری اسلامی٬ یعنی خالی‌بندی:)

۱۶- آخ... اسم از چیستان و مسابقه و اینا اومد. یادم افتاد یک شبکه‌ی اینترنتی چند ماه پیش ازم خواست به سلیقه‌ی خودم مسابقه‌ی عکسی ترتیب بدم و سه‌نفری که بامزه‌ترین جواب‌ها رو نوشتن٬ برنده‌ی هاست و دومین مجانی بشن.
من گفتم دوست ندارم خودم تنها داور مسابقه باشم و اینکه اگه جواب‌های ضدحکومتی هم نوشتن قبول باشه. اونا هم قبول کردن ولی یادم رفت... اگه شما هم موافقین برم ای‌میلشونو پیدا کنم.

۱۷- سولوژن: واقعیت رو فراموش کن زیتون...


۱۸- حس ناب پدر شدن اميد حبيبی‌نيا ...
و حس قشنگ مادر شدن درنا کوره‌گر...
بالاخره بچه‌شون متولد شد:)
مبارکه!!!

۱۹- اون‌قدر دست‌دست کرديد تا خنگ‌خدا يه‌تنه يه وبلاگ با فارسی نوشتاری مدل جديد راه انداخت.

۳ نظر:

حميـرا گفت...

سلام دوست عزیز
خوشحالم که اینقدر مفصل قضایا را دنبال می کنی و با صداقت همه چیز را موشکافی می کنی. پایدار باشی.
با تشکر

ناشناس گفت...

سلام . اميدوارم اينجا ديگه امن باشه و فيلتر نشود . اين فيلترينگ ديگر شورش را در آورده واقعا.راستي يادم رفت ازت بپرسم شرايط ضمن عقد گذاشتي يا صرفا روي اعتمادي كه داشتي جلو رفتي ؟

ناشناس گفت...

سلام
شما هم کمتر وبلاگ بنویس که اینترنت از ارزش می افته شدید.
در ضمن این شبکه های ماهواره ای برای امثال تو مناسبن که شاید بتونید این نظام رو عوض کنید.
تا اینها دشمنان این نظامن عمرا کسی نمیتونه این نظام رو عوض کنه...
در ضمن اصلاخبر رسانیت خوب نیست.
10 میلیون دلار برای بازسازی ونه اما....ببین یهکم استراحت کن شاید خوب شدی..البته من تضمین نمیدم.
یاعلی