سه‌شنبه، آذر ۰۱، ۱۳۸۴

آقایون مواظب تخم‌هاشون باشن!

1- از پس ابرهای سست و سیاه
می‌درخشد ستاره‌ای بیدار
شب نمناک ژاله می‌بندد
روی انگشت‌های سبز بهار...
(منوچهر آتشی)

2- منوچهر آتشی شاعر معاصر، شاعر شعر خنجرها، بوسه‌ها، پیمان‌ها ( اسب سفید وحشی، بر آخور ایستاده گران‌سر...) درگذشت.
آتشی از معدود شاعران مردمی بود که دولت از او به عنوان چهره‌ای ماندگار تقدیر کرد. و متاسفانه یکی از دلایل این انتخابشان حضور مداوم آتشی در انجمن شعرای مسلمان بود. ولی باز هم غنیمت است. البته این گرامیداشت باعث نشد تا او بتواند در بیمارستانی خصوصی بخوابد.

3- می‌گویند بیست و چند سال پیش همین موقع‌ها،‌ روزی ماهی ازون‌برونی از دریا به پیشگاه رهبر عظیم‌الشأن نازل شد که ای امام! چرا جنابعالی مرا به علت نداشتن پولک حرام اعلام کردی؟ مگر نمی‌دانستی من مزه‌ی بعد از عرقِ عرق‌خورها هستم؟ اگر من در سفره‌ی غذایی آنها نباشم ممکن است مستی از سرشان بپرد و از خودشان حرف سیاسی دربکنند! اسمشو نبر اول ناگهان فریادی زد و متحول گشت و ازون برون را از شیر مادر حلال‌تر اعلام نمود!

بعد از بیست‌و چند سال جناب سگ گفت چرا من به پیشگاه اسمشو مبردوم تضرع نکنم؟
او دید که فتوایی که او را پاک اعلام بکند کار اسمشومبردوم نیست. از یک آدم کله‌گنده بر می‌آید و بس! و چه کسی بهتر از ضامن آهو،‌ امام رضا؟
به پیشگاه حضرتش رسید و گفت: یا امام رضا؟ با جریمه‌ای که برای سگ‌دارها به علت نجس بودن من اختصاص داده‌اند، این دخترکانی که خوشگل می‌کردند و با قلاده‌ مارا ساعت‌ها به گردش در پارک‌ها می‌بردند، از ترس مأمورها خانه‌نشین شده‌اند. دور هم جمع می‌شوند و حرف‌های سیاسی از خودشان در می‌کنند. لطفا ما رو هم حلال اعلام بنما!
و سگ هنوز منتظر جواب است!

4- مردان بی‌تخم
(ببخشید، دوست نداشتم حرف بد بزنم ولی احساس وظیفه می‌کنم به آقایون هشدار بدم! فردا نگن زیتون می‌دونست نسلمون داره منقرض می‌شه و بهمون نگفت)
با دوستم به کلاس ورزش آیروبیکش رفتم. گفت می‌شه برای امتحان پول یه جلسه رو بدی و بیای ببینی چه‌جوریه. اگه خوشت اومد بیا ثبت نام.
رفتم. کلاس خیلی بزرگ و پرجمعیتی بود و خیلی هم باحال. با موسیقی فوق‌العاده هیجان‌انگیز.
وقتی حسابی گرم شدیم و عرق از سرورومون جاری بود. مربی شروع به یه‌سری حرکات شبیه بکس کرد و بعد حرکاتی برای مقابله با مردان مزاحم! با لگد باید به تخمشون - تخم فرضی- می‌زدیم. خیلی سریع و محکم!
یه‌لحظه فکری از سرم گذشت که باعث شد بخندم. فکری که بعد از خوندن چنین مقابله‌‌ای توسط یه ظاهرا فمینیست در وبلاگی به ذهنم رسیده بود اما جرأتش رو نداشتم اینجا بنویسم. اما اونجا گفتم. وقتی مربی پرسید چرا می‌خندم؟ این بهترین راه دفاع در مقابل به مرد مزاحمه. گفتم:
- پیشنهاد می‌کنم دخترا به خاطر خودتونم که شده از این روش صرف‌نظر کنید و به ساق‌پای طرف بزنید.
- چرا؟
- چون ممکنه در آینده یکی از همین مردای بی‌تخم نصیب خودتون بشه! و بعد از ازدواج ببینید ای دل غافل طرف همونیه که یه روز بهتون متلک گفته و زدین ناکارش کردید و حالا... دیگه کاری ازش برنمیاد:) بهوت افسرده!

5- اونایی که از کار سخیف رضازاده موقع رفتن رو سکوی قهرمانی ناراحت شدن!
منظورم بالا بردن تابلوی بزرگ رهبره.
مگه غیر از این از رضازاده انتظار داشتیم؟
رضازاده از نظر من بیشتر یه ماشین جرالثقیله تا یه انسان متفکر!


6- بعد از یه عالمه درخواست و خواهش و ناراحتی وقتی دیدم وبلاگم درست نشد. مسئول سرور رو به یکی از ضربه‌های ناکارکننده تهدید کردم که تا حدی مؤثر افتاد و بیشتر نوشته‌های وبلاگم جمع‌آوری شد و برگشت!(این پستو دیشب نوشتم و حالا می‌بینم دوباره خراب شده)ای‌میلای پشت خطم تقریبا همه از بین رفت و هنوز هم اشکال داره وگرنه خواهش می‌‌کردم دوباره برام بفرستیدش.

باید از تمام دوستان عزیزی که این مدت باهام همدردی کردن(که هنوز باید بکنن) و امید بهم دادن(و هنوز باید بدن) تشکر کنم
خیلی غصه‌می‌خوردم که دیگه چیزی ندارم بعدا نشون نوه‌نتیجه‌هام بدم.
بخصوص از خورشید خانوم عزیز که مقداری از نوشته‌هام رو تو سایت آرشیو بهم نشون داد. و همین‌طور از راهنمایی‌های حسن‌آقای گرامی.
فقط 22 روز از نوشته‌های وبلاگم مونده که امیدوارم این چند پست آخرو هم پیدا کنم و بذارم سر جاش.
بچه‌ها متشکرم!


--------------

7- به نظرم این موضوع بیشتر به یه شوخی تهوع‌آور شبیه تا واقعیت.

۳۱ نظر:

ناشناس گفت...

زیتون جان میتونی وبلاگت رو در google جستجو کنی و بعدا در قسمت صفحات ذخیره شده بری و صفحات مختلفش رو ذخیره کنی

ناشناس گفت...

حالا ببین یه سگ معرفتش رو پیدا کرده ولی یه آدم معرفتش رو پیدا نکرده و هنوزم که هنوز مملکت رو مسخره میکنه... ای کاش هیچ وقت همچین ادمایی روی زمین نبودن... ای کاش... .

غزل گفت...

زيتون جان، آرشيو وبلاگت در بلاگ اسپات که قابل دسترسي هستش. ولي از همين هايي که پيدا کردي يک بک آپ بگير که از دستشون ندي... نمي دونم من مي تونم کمکي کنم يا نه؟؟؟ اگه کاري از دست من بر مياد خبرم کن لطفا.

ناشناس گفت...

به نظرم کار رضازاده بد نبود. او به عقیده ی خوب عمل کرد و من هم به عقیده‌ی خود عمل می‌کنم و تو هم همین‌طور.
اگر رضازاده عکس شاملو را بالای سرش می‌برد همه چیز خوب بود؟ یا عکس فروهرها را؟ یا عکس آینشتاین را؟ چه فرقی بین این‌ها وجود دارد؟

ناشناس گفت...

زیتون جان می دونم که خیلی غم و درد بزرگیه که آدم وبلاگش دفترچه خاطرات روز به روزش رو از دست بده
بهت پیشنهاد میکنم بعدپیدا کردن آرشیو از نوید بخوای همه وبلاگ همراه با کامنتاش رو رو سی دی برات ذخیره کنه اینکار رو برای من هم انجام داد
از خوندن مطلب مربوط به آقای سراجی متاثر و متفکر شدم

ناشناس گفت...

زيتون جان اميدوارم خداوند به كمر كسي بزند كه وبلاگت را هك كرده .الهي به حق 5 تن جز جگر بزند( خيلي خاله زنكي شد نه؟) اميدوارم از آن لگدها نصيب فيلتر كنندگان وبلاگت هم بشود :)

ناشناس گفت...

درست مي شه .
اين تيكه اي رو كه در مورد رضا زاده نوشته بودي خيلي خوشم اومد ازش .
ايروبيك ورزش خوبيه . آدم رو سر حال مي آره . تونستي ادامه بده

ناشناس گفت...

omidvaram har che zoodtar webloget bargarde...vali ta onmoghe ma bahatim!

Valentine گفت...

زیتون جان چرا انقده بلا ملا سر وبلاگت اومد آخه؟ یه دونه از اون چشمای گنده اینجا بذار ! به نظر من هم کار رضازاده مسخره است. نه بخاطر اینکه این عکسو برده. بخاطر اینکه ما باید یاد بگیریم همه چی رو با هم قاطی نکنیم. کی دیده یه ورزشکار فرانسوی عکس ریس جمهورش رو ببره؟! اون لینک رو هم دیدم وحشتناک بود. این عکسا واقعیه؟

آرمین گیله‌مرد گفت...

سلام و متاسف که بلاگ اصلی پاک شد
1. یادش زنده و روانش شاد ...
3. :-)
4. بدون توضیح: بهتر!!!
5. هرکی که تختی نمیشود!!! بیخیالش
6. متوجه نمیشوم که جرا دوستان خودشان صبط نمیکنند، با اینکه این اتفقات کم نمی افتد ....با اینحال امیدوارم همه را پیدا کنی و ازین به بعد خودت هم یک بک آپ کنی!!!
7. منم فکر نکنم حقیقت داشته باشد. در همه جای دنیا جرم هست و حتما عوضی وجود دارد که این کار میکند اما نه در ملع عام ....

زيتون گفت...

آدم تا نیاد تو قسمت کامنت نویسی متوجه نمی‌شه کدوم کامنت رو چه کسی نوشته.مثلا من فکر کردم کامنت سولوژن مال ویولته:)

سولوژن جان
هر کسی حق داره به عقیده‌ش عمل کنه. اما یه ورزشکار نباید بشه بارزیچه و مبلغ رژیم. بلند کردن عکس شاملو و یا لنین و مارکس و کیارستمی هم ربطی به ورزش نداره.
البته دفاع از دیکتاتوری بدتر از یه عقیده‌ی معمولیه!
فرق رضازاده و تختی هم در انسانیتشونه و زیر بار زور و قدرت نرفتن!

ناشناس گفت...

that linke (number 7) is fake. and very offensive to asian cultures. Do a google search for it, and you'll find out that it started from a play ..

ناشناس گفت...

چشم مرسی به خاطر یاد آوری ..از حالا حواسمون رو موقع متلک انداختن بیشتر جمع می کنیم و اون قسمت آخذ واقعا !!!!!

غزل گفت...

کامنتهاي اينجا ديگه چرا اينجوري شده؟؟
بهرحال وبلاگت اصليت تا پست 8 آبان برگشته سرجاش... زود ازشون يک کپي بگير تا دوباره در نرفتن.

ناشناس گفت...

Dear Zietoon:
I see your new house is green try thinking green too..

ناشناس گفت...

Your blog, z8un.com/, is worth $203,798.94

خدا رو شکر قیمتش هنوز پایین نیامده....بفروش تا تنزل نکرده....\ dariushagha

زيتون گفت...

lotfan yeki backup gereftano yadam bede ta dobare neveshteham pak nashode. Dishab 3 bar neveshteham gheyb shod va saheb host gozasht sare jash... goft kare hackere:(

ناشناس گفت...

زیتون عزیز سلام ... اولین بار اسمتو تو وبلاگ نوشی و جوجه هایش خوندم ... خیلی ازت گله داشت و او نطور که نوشته بود خیلی بهش توهین کرده بودی ... خیلی ازت دلگیر شدم و هیچ وقت دوستت نداشتم ... اما چند وقتی که تو وبلاگ ویولت می بینم خیلی ها دوستت دارن . نمی دونم شاید من اشتباه کنم . چون منم دوست دارم از دوستات باشم ... آخه نمی تونم قبول کنم صاحب این وبلاگ اون حرفا رو به نوشی زده باشه ...بهار باشی و پر امید .

ناشناس گفت...

in ghazye tokhm kheylee bahal bood.in ghazye sagam man deerooz shenidam pishe khodam goftam alane ke zeytoonak raje behesh ye cheeze bahal benevise mibinam ke hadsam dorost boode

ناشناس گفت...

زیتون جون
سلام
خوب چند روز سختی بود
حالا که کشف کردم که میشه اینجا هم پیغام گذاشت خیالم راحت شد
خوب اوضاع به خوبی گذشته نیست ولی اینجا هم خوبست
ما مشتاق خواندن نوشته های تو و جواب های نغزی هستیم که به دوستان میدهی و البته پیغام دوستانی چون آذر عزیز و هشیار گرد مهربان
چند روز پیش دوباره سکوت مخملباف را دیدم -دیگر بهش مهمل باف اطلاق نمی کنم
اگر ندیدی ببین و برایمون راجع بهش بنویس - دستوری شد ؟ خب خواهشی بخون
در ضمن تخم مال مرغه خروس که تخم نمی زاره :)))

ناشناس گفت...

=))

ناشناس گفت...

زيتون جان سلام
اولين باره تو وبلاگت كامنت مي زارم از بابت هك شدن وبلاگ قبليت متاسفم لينكت رو تو وبلاگ ويولت درست كردم من نمي دونستم كه اونجا هك شده چون چند وقتي بود نتونسته بودم بيام به وبلاگت
زيتون جان در مورد بك آپ گرفتن از آرشيوت نويد مي تونه بهت كمك كنه چند وقت پيش آرشيو وبلاگ ويولت رو كپي كرد رو سي دي و براش فرستاد يه برنامه اي هست به اسم وب زيپ كه مي توني باهاش يك سايت رو به طور كامل كپي كني رو هاردت فكر كنم به خيلي به كارت بياد اين برنامه
منم مثل همه حالم از اين كار ضازاده بهم خورد البته به قول تو بيش از اين هم از رضازاده انتظار نمي رفت
مطلبت هم در مورد تخم و اين حرفها خيلي جالب بود من نمي دونستم تو كلاسهاي ايروبيك ورزشهاي رزمي هم ياد ميدن همينجوريش تعداد دخترها بيشتر از پسرهاست با اين كار به قول تو فكر كنم نسلمون منقرض ميشه

ناشناس گفت...

زیتونک جان.
بابا اینطوری ننویس. این آقایون که اکثرشان معمولا زیر تمبانشان را هم مادرشان یا زنشان میخرد. این وظیفه را هم( مواظبت از تخمها ) به ایشان موکول میکنند.
رفتم وبلاگ اصلی ات دیدم یه مقدار نوشته ها برگشته سر جاش. باقیشون چی ؟ تونستی کاری کنی ؟

ناشناس گفت...

z8un . azizam. cheh vaght barmigardi beh z8unestan at ? delam barat tang shodeh . nemidoonam chera inja benazaram biganeh miyad.

ناشناس گفت...

زيتون عزيز چون خواسته‌ای کسی درباره‌ی بک‌آپ ديتابيس بنويسد نوشته‌ای دراز که در پی می‌آيد به اين موضوع اختصاص دارد. معمولاً هوست‌های ارزان از دو نوع ديتابيس استفاده می‌کنند:
MySQL
و يا
Microsoft Access
هر دوی اين ديتابيس‌ها فايل‌هايی ايجاد می‌کنند که قابل کپی‌برداری و يا انتقال هستند. وقتی شما وبلاگ خودتان را آپ‌ديت می‌کنيد يا کسی کامنت می‌گذارد، يک برنامه در طرف سرور
(Server-side script)
هست که اين اطلاعات را به آن فايل اضافه می‌کند (يا اگر چيزی را پاک کنيد آن را از فايل حذف می‌کند) و وقتی که قرار است اطلاعات روی سايت شما نمايش داده شوند، برنامه‌ی ديگری هم هست که اين اطلاعات را از ديتابيس بازخوانی می‌کند، در قالب کدهای
HTML
می‌ريزد تا روی وب شکل و شمايلی داشته باشند و بعد آن‌ها را نمايش می‌دهد.
بنابراين، مهم‌ترين بازيگر پشت پرده‌ی يک وب‌سايت، ديتابيس آن است.
اين که پست‌های شما پاک می‌شوند به نظر نمی‌آيد کار هکر باشد، چون هکری که يک پست را می‌تواند پاک کند به راحتی می‌تواند تمام سايت شما را نابود کند. وضعيت سايت شما بيشتر شبيه آن است که شما از محدوديتی که هوست برای اندازه‌ی ديتابيس شما تعيين می‌کند تجاوز کرده‌ايد. بنابراين بهترين کار اين است که وبلاگ خودتان را به يک هوست جديد (ترجيحاً خارج از ايران) انتقال دهيد. شک ندارم که افرادی هستند که با کمال ميل حاضرند اين کار را برای شما انجام دهند. اما کار مهم، اين است که ديتابيس فعلی را (که خوشبختانه به نظر می‌آيد که آسيب جدی نديده) از هوست فعلی درخواست کنيد (که احتمالاً به دليل حجم زياد بايد روی يک سی دی به شما تحويل شود) و در ضمن اگر برای طراحی وب هم پول پرداخت کرده‌ايد، اسکريپت‌های سرور هم که يک سری کد نرم‌افزاری هستند مال شما هستند و می‌توانيد آن‌ها را هم از اين هوست بگيريد. با داشتن اين دو عنصر، وبلاگ شما در هر هوست ديگری قابل بازسازی عينی خواهد بود؛ حتی صفحاتی که شما خودتان در آن‌ها مطالب‌تان را می‌نويسيد جزو اسکريپت‌هايی هستند که می‌توانند در هر هوست ديگری عيناً کار کنند.
در ضمن مديريت هوست با مديريت
DNS
که همان نام سايت شماست دو چيز جداگانه هستند، و شما هر وقت که بخواهيد می‌توانيد دی‌ان‌اس‌تان را جوری تنظيم کنيد که به هوست جديدتان اشاره کند. بنابراين نگران از دست دادن نام سايت‌تان هم نباشيد شما هم‌چنان
z8un.com
خواهيد بود.
اما درباره‌ی هوست‌های ايرانی: تا آنجا که من ديده‌ام متأسفانه خدمات و درجه‌ی اطمينان هوست‌های ايرانی چندان بالا نيست. بارها ديده‌ايم مثلاً وبلاگ الپر (يا کل حلقه‌ی سيمرغ) ناپديد می‌شود. يک هم‌دانشگاهی من سايتی خريده به اسم
eilia13.com
که با وجود اين که همه کار طراحی و ديتابيس‌اش را خودش به عهده دارد اما چون هوست دست خودش نيست بارها کل وبلاگ‌اش پاک شده و فقط داشتن يک کپی شخصی از ديتابيس نوشته‌های او را نجات داده است! بنابراين با اين که زحمات هوست شما قابل تقدير است، اما لزوماً همه‌ی حرف‌های آن‌ها قابل اطمينان نيست. شايد يک سيستم با حفاظت ضعيف و ويروسی باعث اين اتفاقات شده باشد، و شايد يک اپراتور کم‌حواس.
بنابراين، اگر می‌خواهيد وبلاگ‌تان در جای مطمئنی باشد و پی در پی دچار تألمات روحی و شوک‌های سايکياتريک! نشويد در فکر خريداری هوست، گرفتن ديتابيس و اسکريپت‌ها از هوست فعلی و در نهايت انتقال آن‌ها به هوست جديد باشيد.
البته حتی اگر هوست شما از روی بدجنسی از دادن ديتابيس امتناع کند با روش‌هايی می‌شود ديتابيس شما را در جايی ديگر بازتوليد کرد، منتها دردسر دارد.

ناشناس گفت...

اضافات: تا آنجا که من بررسی کردم، اسکريپت‌های شما از نوع
php
هستند و معمولاً با اين نوع اسکريپت از ديتابيس
MySQL
استفاده می‌شود. متأسفانه فايل‌های اين نوع ديتابيس تنها برای
Administrator
سايت قابل دست‌رسی هستند (بر خلاف فايل‌های اکسس که خود فرد می‌تواند آن‌ها را بردارد) در هر صورت اگر شما دست‌رسی
FTP
به دايرکتوری سايت خود داريد، نگاه کنيد و ببينيد آيا فايلی با پسوند
mdb
در آنجا می‌بينيد يا نه. اگر چنين فايلی باشد ديتابيس از نوع اکسس است و شما با کپی کردن اين فايل همه‌ی اطلاعات داخل ديتابيس را خواهيد داشت. در غير اين صورت همان حدس اول درست است و شما تنها با کمک مدير هوست خواهيد توانست يک کپی از ديتابيس خود داشته باشيد.

ناشناس گفت...

بعد از ابراز همدردي!:) اون عكسا قطعا مونتاژه! يه سري اش رو از سالن تشريح برداشتن و اون عكس آخر هم كاملا معلومه كه نوزاد انسان نميتونه باشه!:)

aamout گفت...

سلام زيتون عزيز. چقدر منطقي و عالي بود

روابط عمومی نانا گفت...

زيتون گرامي

خدمتت عرض کنم که اين وبلاگ اصلي خود را زودتر راه بينداز
که با اين آئينه سبز چمني اساسا حال نميکنم و به نظرم مثل
خانه بي در و پنجره و کابينت و نيمه نصفه ميرسه !!!!!!!!

ولي خودمونيم اين وبلاگ تو مثل (رم) ميمونه که همه راهها
بهش ختم ميشه . شاد و سبز باشي نانا

ناشناس گفت...

سلام من وبلاگ شما رو از سال 2003 ميخونم ولي هيچوقت نظري نداده بودم ارشيو شما رو رو هاردم دارم وقتي ديدم وبلاگ ديگه بالا نمياد ناراحت شدم گفتم احساس همدردي كرده باشم

ناشناس گفت...

salam
man felan ke vaght nadaram vali ye roozi weblogeto kamel mikhunam va nazare kamelamo behet migam.
vali fekr konam mikhay ye chiz haee begi vali bishtar bedoune dalil harf mizani.ya behtar begam kose sher ziyad migi.
vali engar webloge por tarafdari dari.
miduni shayad to asl ghaziye ba to ziyad ekhtelaf nadashte bashim vali to ziyadi bedoune dalil harf mizani.
khosh hal misham javab bedi:
areff_karimi@yahoo.com